آموزش پایتون برای بازارهای مالی

در بازارهای مالی پر سرعت امروز، موفقیت به توانایی شما در استفاده از داده ها و فناوری پیشرفته بستگی دارد. پایتون، زبان برنامه نویسی همه کاره و قدرتمند، به عنوان ابزار انتخابی برای متخصصان مالی که به دنبال کسب مزیت رقابتی هستند، پدیدار شده است. چه یک  معامله‌گر یا یک مدیر ریسک باشید، تسلط بر پایتون می‌تواند دنیایی از فرصت‌ها را برای ساده‌سازی گردش‌های کاری، خودکارسازی فرآیندها، و کشف بینش‌های ارزشمند برای شما ایجاد کند.

این آموزش جامع پایتون با دقت طراحی شده است تا شما را به مهارت ها و دانش لازم برای پیشرفت در حوزه پویای مالی مجهز کند. از مفاهیم مقدماتی تا تکنیک‌های پیشرفته، سفری را آغاز خواهید کرد که شکاف بین برنامه‌نویسی و برنامه‌های مالی را پر می‌کند و به شما قدرت می‌دهد تا راه‌حل‌های قوی و مبتنی بر داده‌ها را متناسب با نیازهای منحصربه‌فرد خود توسعه دهید.

این آموزش پایتون طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهد، از جمله:

فهرست مطالب

مقدمه:چرا پایتون در بازارهای مالی؟!

در این ویدیو دلایلی که چرا پایتون بهترین انتخاب برای متخصصان امور مالی است را بررسی می کنیم. پایتون با ترکیبی بی نظیر از یادگیری آسان، منابع آموزشی زیاد و کتابخانه های قدرتمند، ابزار نهایی برای غلبه بر چالش های دنیای مالی است. در ادامه راجب مزیت پایتون در بازارهای مالی که به شما این امکان را می دهد تا وظایف را ساده کنید، مجموعه داده های عظیمی را آنالیز کنید و مانند یک حرفه ای استراتژی های تجاری پیچیده ای ایجاد کنید،صحبت میکنیم. در پایان این ویدئو، خواهید دید که چرا پایتون فقط یک ابزار نیست بلکه بلیط شما برای حرکت با اطمینان در بازارهای مالی، تصمیم گیری آگاهانه و ایجاد مسیر موفقیت مالی است.

نصب و راه اندازی پایتون

تو این آموزشی راجب نحوه ی نصب پایتون صحبت کردیم و همچنین anaconda رو برای دسترسی به محیط برنامه نویسی jupyter Notebook دانلود و نصب کردیم.

آموزش کار با jupyter Notebook

در این آموزش جامع، به پیچیدگی‌های استفاده از Jupyter Notebook، ابزاری قدرتمند برای کارهای علوم داده، تحقیقات و برنامه‌نویسی پرداختیم. تمرکز ما ارائه یک راهنمای گام به گام برای کار موثر در محیط Jupyter بود. ما آموزش خود را با ایجاد یک نوت بوک جدید شروع کردیم و اهمیت آیکون‌ها و کلیدهای میانبر مختلف را که در طول برنامه‌نویسی ضروری هستند، به دقت توضیح دادیم.

آموزش متغیر ها

در این ویدیو به مفهوم اساسی متغیرها در برنامه نویسی پایتون می پردازیم. متغیرها عناصر ضروری در هر زبان برنامه نویسی هستند که به عنوان مکان نگهدارنده برای ذخیره مقادیر داده عمل می کنند. ابتدا، نحو تعریف متغیرها در پایتون را بررسی می کنیم. در مرحله بعد، نکاتی راجب قواعد نام گذاری متغیر ها و همچنین تخصیص اطلاعات به متغییرها رو توضیح می دهیم.

آموزش لیست ها

تو این آموزش راجب لیست ها صحبت کردیم. از لیست ها برای ذخیره مجموعه ای از اطلاعات استفاده میکنیم. مواردی مثل تعریف لیست،نحوه ی ذخیره کردن انواع مختلف اطلاعات،دسترسی به آیتم های لیست و… تو این جلسه راجبشون صحبت کردیم.

آموزش عملیات در لیست ها

تو این آموزش راجب عملیات در لیست ها صحبت کردیم و مواردی مثل جایگزین کردن آیتم لیست،اضافه کردن آیتم جدید به لیست با استفاده از insert و append ، ترکیب 2 لیست، حذف آیتم ها درون لیست با استفاده از remove و pop و… راجبشون توضیح دادیم.

آموزش تاپل

تو این آموزش راجب عملیات در تاپل ها صحبت کردیم و مواردی مثل تعریف تاپل ،جایگزین کردن مقادیر جدید در تاپل ها، اضافه کردن مقادیر جدید و… راجشون توضیح دادیم.

آموزش دیکشنری

دیکشنری ها ابزار همه کاره ای برای مدیریت جنبه های مختلف اطلاعات مالی ارائه می دهند. می توان از آنها برای ذخیره داده هایی مانند قیمت سهام، اطلاعات شرکت، سوابق معاملات و موارد دیگر استفاده کرد.

معرفی وب سرویس (API)

وب سرویس ها رابط بین برنامه ها مختلف هستن که کار انتقال اطلاعات بین برنامه ها با زبان های برنامه نویسی مختلف و آسون کردن.بخاطر همین ویژگی انتقال اطلاعات در بازار های مالی بسیار پرکاربرد هستن. در طول این جلسه به مفهوم وب سرویس ها (API) پرداختیم، چگونگی عملکرد سرویس‌های وب را بررسی کردیم. علاوه بر این، ما بر نقش حیاتی وب سرویس (API) در بازارهای مالی تاکید کردیم که تبادل سریع داده‌ها و یکپارچه‌سازی سیستم‌های متنوع را ممکن می‌سازد.

اگر نیاز به آشنایی بیشتر با وب سرویس ها و همچنین کاربرد وب سرویس ها در بازارهای مالی دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «کاربرد وب سرویس (API) در بازارهای مالی » را مطالعه کنید.

آموزش ساختار وب سرویس ها و  مستندات وب سرویس بورس

در این آموزش ویدیویی ، به دنیای پیچیده وب سرویس ها (API) و کاربردهای عملی آنها پرداختیم. بحث ما حول ساختار لینک های وب سرویس ها( API) متمرکز بود که به عنوان دروازه‌ای برای دسترسی و تعامل با خدمات مختلف وب و منابع داده عمل می‌کنند. علاوه بر این، ما به طور گسترده مستندات ارائه شده توسط ChartAPI را پوشش دادیم. با بررسی جزئیات مستندات ChartAPI ، به بینش های ارزشمندی در مورد اطلاعات و عملکردهای قابل دسترسی از طریق API های آنها دست یافتیم.

دریافت اطلاعات از وب سرویس با پایتون 

در این آموزش ، نحوه ی دریافت اطلاعات بازارهای مالی از وب سرویس(API) با استفاده از برنامه نویسی پایتون را بررسی کنیم. ما از قدرت کتابخانه معروف REQUESTS استفاده کردیم، ابزاری همه کاره که توسعه دهندگان را قادر می سازد بدون زحمت با وب سرویس ها (API) تعامل داشته باشند و اطلاعات ارزشمند را از منابع آنلاین متعددی بازیابی کنند. علاوه بر این، نحوه ی استفاده از JSON که را برای سازمان‌دهی و مدیریت داده‌های دریافت شده و تبدیل آن به Dictionaries – یک ساختار داده اساسی که پردازش آسان را تسهیل می‌کند، بررسی کردیم.

تو این آموزش ها نحوه ی دریافت اطلاعات مختلف بازارهای مالی و توضیح دادیم.برای مطالعه بیشتر به این آموزش ها سر بزنید:

دریافت ریز معاملات نمادهای بازار بورس و فرابورس  

دریافت اطلاعات سهامداران عمده بازار بورس و فرابورس 

دریافت اطلاعات تابلو معاملاتی نمادهای بازاربورس و فرابورس 

آموزش for و while

در برنامه نویسی، حلقه ها ساختارهای ضروری هستند که به شما امکان می دهند یک بلوک کد را به طور مکرر، بر اساس یک شرایط خاص یا برای تعداد تکرار از پیش تعیین شده، اجرا کنید. پایتون نوع حلقه اصلی را ارائه می دهد: حلقه “for” و حلقه “while”. حلقه “for” زمانی ایده آل است که از قبل بدانید چند بار می خواهید یک بلوک کد خاص را اجرا کنید و حلقه “while” زمانی مناسب تر است که از قبل نمی دانید به چند تکرار نیاز دارید. حلقه “while” یک بلوک کد را به طور مکرر اجرا می کند تا زمانی که یک شرط مشخص شده درست باقی بماند. در طول ویدیو، ما بر اهمیت ساختار حلقه مناسب تاکید خواهیم کرد و همچنین از for و while برای اطلاعات بازارهای مالی استفاده کردیم تا کاربرد حلقه ها را بهتر درک کنید.

آموزش if_else

در جلسه سیزدهم آموزش ما با اصول اولیه شروع می کنیم و ساختار “if-else” را در پایتون معرفی می کنیم. شما یاد خواهید گرفت که چگونه ساختار شرطی ساده بنویسید و آنها را بر اساس عملگرهای مختلف ارزیابی کنید، برای تقویت درک شما، ما به بررسی اطلاعات بازار مالی می پردازیم و نشان می دهیم که چگونه می توان از”if_else ” برای تعیین شرط و فیلتر کردن اطلاعات استفاده کنید.

آموزش توابع (function)

توابع به شما این امکان را می دهند که یک کار یا محاسبات خاص را در یک واحد مجزا و مستقل قرار دهید، که به راحتی می توان آن را فراخوانی کرد و در کد خود استفاده کنید. در حوزه مالی، جایی که محاسبات پیچیده و آنالیز داده ها رایج است، تسلط بر توابع برای نوشتن کدهای کارآمد، مقیاس پذیر ضروری است. در این آموزش با معرفی ساختار پایه توابع در پایتون شروع می کنیم. شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک تابع را تعریف کنید، پارامترهای آن (ورودی ها) و مقادیر (خروجی ها) را تعیین کنید .

پیمایش به بالا